Aug 28, 2016

My today and today's lunch




We went to see a soft tennis game of my son today, for the first time since he started it at school.にこにこにこにこ
He is the 2nd grade of high school and has played tennis for 1 and a half year.aya

When I watched it just behind the opponents, I heard they were talking they could defeat soon this time...涙

The call to begin the game.踊る

They have a rally for some time to judge what kinds of balls they give. I turned out to find the definite difference in skill among them.泣く
Even though my son and his partner tried to hit a good and strong stroke, they were pushed a little and started the game.115

My son's pair served first, he hit a successful volley after the opponent's receive and besides the opposite side's own mistakes, they could get the first set.小躍り小躍り
But after, they were taken the following 3 sets, in the end, they lost the game.
There are many cases like this case!!わーいわーい

Though they were beaten, I thought I wanted to admire them because of  their career of 1.5 years to play tennis and they became good players enough to have a good game.キラハートキラハート
According to my son, he didn't feel satisfied with this today's score, I told him people would have good and bad days in everything.思うわーいわーい


今日、初めて息子のソフトテニスの試合を見に行きました。にこにこにこにこ
高校二年なので、テニス歴は1年半になろうとしています。aya

私は相手チームのすぐ後ろから見ていたのですが、二人が「次の試合はササッと終わるぞ!」と話してたのが、耳に入りました・・・。あはは・・・涙

試合始まりのコール。踊る

試合前に相手がどのようなボールを打つのか、少しラリーをするのですが、確かに、相手は凄く速く良い球を打ち、圧倒的な力の差を感じました・・・。泣く
息子らは風下ということもあり、頑張って打ち返すものの、長く深めの球を打ち返せない状態が続き、明らかに押され気味でスタートしました。115

で、試合が始まると、サーブからのスタートだったこともあり、相手のレシーブをすぐさまボレー。小躍り
向こうのレシーブミスも含めて、あれあれという感じで、あっという間に1ゲームを取得しました。わーいわーい

相手チームは、あれだけのストローク力があって、試合で優位に立てないのはどうしたんだろう?って不思議に思ったけれど、このままの勢いで突っ走れ!って思ったいたら、その後、パタパタと負けてしまいました。汗
よくあるパターン笑。苦笑

負けてしまったけれど、私的にはたった1年半でここまで試合が出来るようになったのは、スゴイなって感心しました。ういんくキラハート
ちゃんと試合になっていたもん。
本人曰く、今日の試合は不完全燃焼やったみたいですが、ま、そんな試合もあるさ。思うわーいわーい


Today's lunch is ramen in my favorite other chain Chinese restaurant 


もう15年以上前になるかなあ…
うちの近所にあった「珉龍」、とっても美味しかったのに、
いつの間にか閉店してしまったのですが、
この間、そのチェーン店を見付けたので、今日、行ってみました。
やっぱり美味しかった♪

Bean sprouts ramen with a lot of veges and pork : moyashi ramen in Japaneseうまうま


Sichuan-style ramen : Tantanmen in Japaneseうまうま



No comments:

Post a Comment