Aug 10, 2016

We have an eel day ~~







昨日、次女と買い物に行った時に、買わされました。
このウナギ、一匹しかないのに、2000円もする・・・。(-_-;)

親は遠慮して、他の刺身を買いました。
帰ってからどの部位をいくつ食べるか、三人でジャンケンして、取り分を決めていました。
我ながら、すごく上手く切れました。
頭としっぽは一切れ計算のようです、笑。


This is an eel. Have you ever tried it before?
We have an eel day in Japan, the date we eat an eel in summer. This year is July 30.
This eel costs 2000 yen, I think it's so expensive that I bought different sashimi for myself.

Take a look at the photo. I thought I could cut them into pretty equal sizes. Don't you think so??
The head and tail deserve 1 cut.... My kids discussed and decided the rule.
They could eat 2 pieces of eels with rice.

No comments:

Post a Comment