Mar 7, 2016

My Family's Girls' Day on March 3





I forgot to upload about my family's Girls Day on March 3.驚く

My younger daughter and I took Japanese dolls named "hinaningyo"and cooked garnished sushi and soup together.
(My father bought us the dolls that I could set easily when my older daughter was born.)
We usually give sushi on a small plate to them before serving for us. うまうま

After eating the sushi, we took them back into a box soon.
And I will dry them well in the shade on a sunny day and put something to get rid of insects there because it will be kept in a closet until the next year.aya


アップすると言っておきながら、忘れていました・・・。驚く
昔と違って、お内裏様と雛様だけになったので、気軽に出せるようになりました。
長女はクラブで忙しく、今年は次女と二人で出しました。
いつまで付き合ってくれるのかなあ~。キラキラ

3/3が終わったらすぐに片づけないといけないって思ってたけれど、
お雛さん自体をクルッと後ろ向きに、向きを変えると良いとテレビでやってたし、ネットにも書いていました。aya
昔からそうだった? これも時代と共に、変わったのかしら?思う

最近、お寺さんとお墓事情、月命日事情の話をしていたら、あの世界も時代と共に順応しているらしい・・・。で、そんな話をしている私って、随分と良い歳になってきたんだなあって、改めて気付きました。あはは・・・ あはは・・・

No comments:

Post a Comment