May 16, 2016

From baby to grown-up bamboos in Japan



I thought the bamboo season was over here, but we could take a few yet.
"I want my daughter to pick it up by herself! Wait there bamboo, I will take my daughter soon!! "
😆
We cook and eat them as one of spring dishes. Young bamboo is soft and tastes good.


もう筍のシーズンは終わったと思ってたけど、まだ幾つか採れました。
「筍ちゃん、そこで待っててね。娘に掘らせたいので、すぐ連れてくるからね!」





I looked up at the bottom of bamboos, in the bamboo woods. It was really beautiful.
‪#‎bamboo‬ ‪#‎photo‬ ‪#‎beautiful‬
竹の森の中で、フッと見上げてみた。光が当たってとれも綺麗だったので、パチリと1枚撮った😊
‪#‎筍‬ ‪#‎竹‬ ‪#‎写真‬ ‪#‎きれい‬





This is a grown-up bamboo. I thought it was very beautiful green and take a photo.
‪#‎bamboo‬ ‪#‎beautiful‬ ‪#‎green‬
若い筍のこの美しい緑色がとても好きです。




She was digging around a bamboo with a hoe and did it.
While digging it, a lot of mosquitos were around her legs. She had to keep moving her legs and digging it. You did a great job!
‪#‎bamboo‬ ‪#‎dig‬ ‪#‎hoe‬ ‪#‎mosquito‬
筍を鍬を使って自分で掘りました。今年は実家に帰るタイミングと筍の収穫の時期が合わず、今年初となりました。
掘っている間、蚊がずーっと娘の足を狙ってて、バタバタと足を動かしながらの作業となりました。足場が不安定な中、その場行進をしながらの筍収穫…頑張りましたね。
‪#‎筍‬ ‪#‎竹‬ ‪#‎蚊‬ ‪#‎掘る



No comments:

Post a Comment