Jul 13, 2016

How amazing this technique is !



Do you know about an abacus?にこにこ
Have you ever tried or learned it?にこにこ
It's one of my recommended lessons for elementary school kids, especially lower grades. When kids can count the number, they might as well study it, because it's very helpful for the training to concentrate, memorize, compete besides calculate. くま

I'd like you to watch the following video first.aya



Japanese parents try to make kids learn some lessons after school.わーいThe top 3 of them that kids go to study are swimming, English and piano. And the top 3 of ones parents want to make kids do are English, calligraphy and swimming.
Both of them have abacus on the 4th ranking.踊る

I also made all my kids go to abacus school when they entered the elementary school.わーい
But only my older daughter quit it soon, because she dislike math and often asked her older brother "what is the answer?""When shall we go back home?"ありがとう... I had to have taken her character into consideration more.泣く I turned out to throw away the money for her in vain.ほろり

My younger daughter took the abacus test of grade 3 last month and failed to pass it this time. あはは・・・
She said she would try to challenge it once more.思う
And she will take another test of rapid abacus next month. くま
She said she would keep learning abacus until the end of the 6th grade. She decides to belong to a swimming club at her future junior high school. It's good for her to have her own vision for her future.キラキラキラキラ
But I know everyone will get the magic of teenagers....
I do know that she would change herself and her lifestyle when she becomes an adolescent girl.苦笑
My kids have made me more organized, so I have to say thanks to them...むっむっむっあはは・・・



小学校入学してから、3人ともそろばん教室に入れて、真ん中の子はすぐに辞めてしまったけれど、長男も中学卒業を機に退会、そして次女はまだ頑張って行っています。わーい

私は幼少のころ、そろばんではなく、公文に通っていましたが、当時は計算も早く、正確に出来ていたけれど、今となっては紙と鉛筆がないと計算出来ないし、またスピードも、正確性もかなり低下しています。115

一方、旦那はそろばん派。理数系の頭を持ち、いつでもどこでも、ササッと計算しています。むっ
つくづくそろばんを習っておけば良かったと思ったし、我が子には絶対そろばんを習わせるぞとずっと思っていました。うまうま

ところが、真ん中の子は算数が大の苦手。いつもお兄ちゃんに、「これはどう計算するの? 答えは何? いつ帰る?」と言っていたらしい・・・。泣く
将来のことを思い、良かれと思って入れたものの、子どもの特性も考えるべきだったんだなって反省、無駄な出費をして長女は終わりました。ほろり

お兄ちゃんの付き添いで一度チラッと見たことがあるのですが、画面に出てくる数字を次から次へと計算していく子ども達を目にして、面食らったことがあります。見たことがありますか?くま
私は一つの数字ですら正確に記憶出来なかったけれど、切り替わるすべての数字を瞬時に覚えて、なおかつ計算していく・・・素晴らしい能力だなって思いました。キラハートキラハート
当然、目の前にはそろばんは無いので、頭の中で計算していくので、そろばんって計算力は当然のことながら、集中力、記憶力、そして競争力を養うのには、もってこいの習い事だと思います。キラキラキラキラキラキラ
それを機に、数字や算数に興味を持つようになってくれたら、それは本当に有難い副産物ですよね~。わーいわーい

今、小さいお子さんをお持ちの保護者の方は、是非考えてみて下さい。
今回添付したのは、そろばんについての紹介ビデオです。暗算選手権の様子も入っていました。お時間があれば見て下さい~にこ

ちなみに、うちの末っ子はこの前、3級検定に失敗してしまいました。あせまた近々チャレンジすると言っています。この夏休み中に伝票算検定を受ける予定です。息子も同じ道を通って来たはずなのに、そんな検定があるなんて全く知りませんでした・・・。驚く

次女は6年の最後までそろばんを続けると言っています。わーい
そして中学になったら、水泳部に入ると。わーいわーい
将来のビジョンを持ってるって素敵だねと娘には言っていますが、私は知ってる・・・。中2マジックがあることを。苦笑

長女も昔は真面目ちゃんだったのに、今やどっぷりとマジックにかかっています。涙
一昨日の個人懇談で、初めて担任の先生から厳しいコメントを言われる保護者の方の気持ちが分かりました。あはは・・・あはは・・・あはは・・・
いろんなことを経験させてくれて、本当に有難う!って言いたいわ~~。にこにこ

No comments:

Post a Comment