Jul 7, 2016

July 7 : Tanabata Star Festival in Japan



Tanabata is a Japanese festival celebrated on July 7, and also known a star festival.にこにこ
We write our wishes on a colorful piece of papers called Tanzaku and hang it down on bamboo branches.aya

There is an old story about tanabata, which is between a boy named "Hikoboshi" and a girl "Orihime". Check the following video and you can read the story in English too if you select.ういんく
They can meet once a year when it's a good weather, and people say that our wishes will come true.キラキラ
Otherwise, they can't meet each other this year.泣く

https://www.youtube.com/watch?v=EK0Z2mvh-SY

When my kids were little, we used to cerebrate on the day at home. And in a good condition, we would go to see the stars and the river in the sky.にこ

There are a lot of clouds in the sky today, so I couldn't look at them from my place.ほろり

My daughter told she wanted to see the river and beautiful stars with her eyes.涙
But it's difficult from the city.115
We have never seen them without planetariums. Too sad...泣



今日は七夕ですね。にこにこ
保育所時代は、裏の家から笹を貰い、家でもお願いごとを書いていましたが、今では全くしなくなりました。ありがとう

せめてお空の星でも見に行こうと、今カットしたてのイケメンのペロちゃんも連れて外に出てみましたが、あいにくの雲雲雲・・・。あはは・・・
全く一番星が数個見えただけでした。涙

長女が「正式な綺麗なヤツが見たいな」と言いましたが、なかなか都会からは見えないよなあ・・・。泣く
天の川をプラネタリウムでしか見たことがないとみんなで話していました・・・。ほろりほろり

No comments:

Post a Comment