Apr 4, 2016

Interesting Trial Course to Make "SOBA"

My foreign friends have visited Japan and my family went sightseeing together, so I didn't upload my blog for these days.
I'd like to share my good memories with all of you, because I could enjoy them very much.

First of all, about a trial lesson of making soba.
Do you know what it is? It's one of Japanese noodles and made from buckwheat.
We made buckwheat noodles by ourselves.

My friend got an accident and a surgery on his hand just 5 days before leaving to Japan.
So he and I made it together with fun.
Another friend was really good at making it in spite of the first trial, the teacher praised him a lot.

This is our Soba.


This is our soba noodles.

  

And photos that we enjoyed making soba.


  1, Put the soba powder and water in a big bowl.





2, Put them together and knead it well.





3, Spread it into a round shape first。





 4, Spread more to 2 mm thickness by using a bar.




 5, Fold the sheet.





6, Cut the sheet with a soba knife.


It took about 2 hours.ういんく
We can eat our homemade soba in the next restaurant where we made it.
We ordered 3 bowls of soba and got many amount of soba noodles with it.
The shop packed the leftovers and put refrigerant to keep it cool, too.
They were really kind. ありがとうありがとうありがとうありがとうありがとう
Moreover the teacher was a nice and funny woman, I'd like to go there again.キラハート

My kid is 11 years old, she could do by herself with a little help when she spread the soba sheet.
It tasted very delicious because we did by ourselves, though there were many kinds of thickness in our soba, haha.うまうまうまうま


随分とご無沙汰していたような気がします。にこにこにこにこ
その間、フィンランドからお友達が遊びに来てくれました。二日間、一緒に観光して、むっちゃ楽しい思い出がたくさん出来ました。
見ての通り、友だちは日本に来る五日前に仕事中に怪我をして、手術をしたばかりの身。
腕にギブスをしているので、二人で仲良く作りました。踊る
もう一人のお友達は、初めての体験だったのにも関わらず、テキパキと一人でこなしていき、先生に褒められまくっていました。器用ですね。小躍り

先生も愉快で、分かりやすい説明だったので、すごく簡単に、楽しく作れました。
その作りたての蕎麦を、隣の店で湯がいてくれてくれるので、いろんな厚みのある自分で打った蕎麦を食べました。うまうま
今回は容器3つ分=3こね分を申し込んだのですが、食べきれない量の蕎麦が出来ました。
捨てるのは勿体ないので、お店の人がご厚意で残った分だけを入れ物に入れて、保冷材まで付けて用意してくれました。
自分らで作った蕎麦って、格別ですね。お友達も大満足だったようです。良かった良かった。にこ

ちなみに、うちの子は春から6年生。生地を拡げる時に少しお手伝いが要っただけで、後は一人で黙々と作っていました。
子どもでもそこそこ出来ると思います。わーい

奈良県の桜井にある、山の中の蕎麦やさんです。
興味ある方は、こちらのホームページをご覧ください。aya

No comments:

Post a Comment