Apr 15, 2016

Package from Hokkaido

I got a heart-full package from my friend's parents in Hokkaido. にこにこにこにこ
They are like my parents living in Hokkaido.
We were really happy to meet again in Hokkaido last month.にこ

Ainu negi  




We call it "Ainu negi" or "Gyouja ninniku" in Japanese.aya
It's kind of green onion, garlic and Chinese chive, and smells very good.
The length is about 20 cm.
They picked up in mountains, cleaned and packed them. We can't get fresh Ainu negi like this in a supermarket here, so I was really glad to cook dumplings with one pack of it.わーい

I made them by myself for the first time, because this dish is that always my husband cooks.
As soon as my kids came back home, they told "today's dinner is dumplings??" and "who made this?" Because my husband wasn't at home, they didn't expect me to make it.苦笑
But we like them very much, homemade dumplings are really delicious.うまうまうまうま

                         




Deer's Meat



 

This deer was shot by my friend's father.驚く驚く
 I was surprised at it. He is seventies, and has a lot of hobbies such as cooking sweets, fishing, gardening... but I didn't know about hunting.
They asked a company to cook the deer for cans with some flavors. キラハート

The left one is Miso flavor, which is one of Japanese seasonings made from beans.踊る
The middle is Curry flavor.踊る
The left is "Yamatoni, which means to cook with soy sauce, sugar, ginger".小躍り


Hokke fish  



Hokke fish is Okhotsk atka macheral. It's put into salt and water, and dried overnight.
We can't get it without frozen hokke fish here.うまうま


Ebino Shiokara 


This is saluted shrimp guts. Maybe most of foreigners feel weird to see it. But I think this is a good partner with Japanese sake or rice.うまうまうまうま



 Ikura 



This is Salmon's eggs in soy sauce and sake.
Ikura rice is really delicious !! Yam Yam Yam.うまうまうまうまうまうま


           


 And I got our photos, too. 
Thanks you very much for my friend's parents.ありがとうありがとうありがとうありがとうありがとうありがとう




北海道のお友達の両親から、荷物が届きました。にこにこにこにこ
私の本当の両親は既に居ないけれど、家族ぐるみで仲良くしていたので、私の両親って言ってもいいくらいの大切な人たちです。love
そんなおじちゃんたちからの心温まる贈り物。この辺では手に入らないすごく珍しい物だったので、アップすることにしました。

まずは、アイヌネギ。いわゆる、行者にんにく。aya
おじちゃんたちが山に入って、摘んで来てくれて、洗って、パックしてくれたものを送ってくれました。丈は20cmほど、だけどニンニクでもない、ニラでもない、すっごく良い香りがしました。

すぐさま、餃子が食べたいと思い、初めて一人で餃子を作って、焼いて食べました。
餃子は旦那の得意分野なので、いつも包むお手伝いしかしていなかったけれど、今は不在。
しゃーない、見よう見まねで作ってみました。小躍り

子どもが帰って来るなり、「今日の晩御飯は餃子!?」「でも誰が作ったん?」と嬉しそうでした。反応を聞いてみると、美味しかったそうです。アイヌネギのお陰だな、きっと。ういんく

次の鹿肉の缶詰は、おじちゃんが仕留めた鹿を工場に持って行き、好きな香辛料で作って貰ったそうです・・・。釣りにお菓子作りにと多趣味なおじちゃんだったけれど、狩りもしてるとは知らなかったなあ。キラキラ
ヨーロッパのお友達に聞いたら、鹿肉はよく食べてると、美味しいよと言っていました。
大和煮、カレー味、そして味噌味のどれが一番おいしいかな?うまうまうまうま

ほっけの一夜干し。冷凍ほっけは出回っているけれど、一夜干しは初めてです。
今晩、早速 頂きます。くま

エビの塩辛も美味しそう。いくらもうちの子は大好きで、あっという間に無くなってしまいます。
取り過ぎや~、スプーン2杯までやでといつも言い合いになるいくら。にこ

どれもこれも、私たちの好みを分かった上で送って来てくれてる。
暫くはビールに、日本酒にと(普段飲まないけれど、エビの塩辛と日本酒って合いそう?)楽しめそうです。ありがとうありがとうありがとうありがとうありがとう

No comments:

Post a Comment