Apr 5, 2016

My way to enjoy and study of the Osaka Castle

We can enjoy many kinds of stone walls in the Osaka Castle and learn the Japanese history from them.
You can see very huge stones everywhere in the Osaka Castle.


This is the Osaka Castle.





Let me show some of the stone walls.aya



This huge stone is the forth biggest one there, the weight is 108 ton.驚く












Old people used to pull and bring these huge and so many stones mainly from Shodoshima Island in Kagawa prefecture, about 140 km.驚く驚く



There are many holes among the stone walls like the following photo.aya




Can you understand why it was made?思う


The answer is to kill the enemies. When they got the enemies, they closed the door, shoot and killed them from the higher holes.



And the next interesting story, look at the following photo.aya



This is the cross section of it. The light brown is the first owner named Toyotomi Shogun, and the dark brown is the second one named Tokugawa Shogun.
The smaller castle is Toyotomi's, on the other hand, the bigger one is Tokugawa's.



The Tokugawa shogun wanted to show his stronger power than the former shogun all over Japan. He ordered his men to cover all over the former castle, made them take charge of their own parts of the construction with their own money in order to weaken their power.
If they failed, all their families would be killed. It means that they could have a chance to promote as well. So all of them tried to do their best to make the Tokugawa Castle.くま


As the last, you can look at the traces of the world war 2 from the stone walls, too.aya




There were many military factories near the Osaka Castle and it was easy to find where they were from the sky because of this Castle.
There were a lot of bombs dropping from American troops. We can see the traces of them, the lack of stone walls and slide of stones.ほろり


I like to looking up it from the ground just near the castle. It feels very huge and magnificent to see stone walls and the Castle.キラハート



This is not my photo, I couldn't upload mine because it's too big.
So a little different from my favorite angle...あはは・・・



We went to the Osaka Castle, cherry blossoms bloomed about 30-40%. 踊る
There were a lot of foreign tourists there.


大阪城と大阪城公園の桜を見に行きました。ネットで調べたら、少し咲いていると書いてたので行ったのですが、3分咲き位だったかな。
でもたくさんの外国人観光客が花見をしていました。桜**

そこで大阪城について、少し説明もしました。私の英語力でどれだけ伝わってるのかな…。
私の大阪城の楽しみ方について、アップします。

私は何といっても石垣の美しさと大きな石というか、岩に目が奪われます。aya
上の写真は4番目に大きな石ですが、それを当時の人が小豆島から人力で運んできたなんて、どれだけ大変やったことか。108トンもあるそうです。驚く

そんな石垣を見てても、歴史は勉強出来るんですよね。第二次世界大戦の空爆の跡がちゃんと残っているですね。石垣が少しズレていたり、欠けていたり。
当時、大阪城の近くに軍事施設があったので、空からでも大阪城はよく見えてたはず。
当時の大阪城に思いを馳せながら、眺めていました。ほろり

私はこの年になって知ったのですが、大阪城って豊臣秀吉が作ったと思っていました。あはは・・・
でも、上にある大阪城の断面図を見て貰って分かるように、今見ているのは徳川将軍が作ったものなんですね。(大阪市民の寄付により、第三回目のリモデルがされたので、詳しくはよく分かりませんが)

しかも、徳川家康って、賢い人間だとつくづく思いました。この改築をするために、自分のお金は使わず、部下に負担させ、彼らの財力と勢力を消耗させるとは。
一族の名にかけて、失敗は許されないし、昇進のためにもみんな頑張って作りますよね。
そんな外様大名の頑張りにより、今の大阪城があるんだなあって思いました。思う

そんなこんなを、頑張って英語で説明したけれど、まあ、自分の英語力の無さに笑えました。汗
でも一生懸命聞いて、分かったと言って写真を撮ってたけれど、このブログを見て初めて気づくかも~~。苦笑
もっとスピーキングを鍛えないとなあ・・・とつくづく思いました。踊る踊る

No comments:

Post a Comment