Jun 25, 2016

I could pass the EIKEN result of the first stage




I got the result of the first step of the 2nd grade yesterday and could pass it definitely! How glad I am!!にこにこ
Though I could pass it safely, I turned out to be bad at writing.あせ
I got 90% in reading and listening, but writing was 75% correct answers.

I have written my blog in English for my study, but I'm sorry I give my obscure writing here.ありがとう
But please keep company with me for a while with patience.にこ

I will take the TOEIC test tomorrow.わーい
If i use English for my next work, I want to take the pre-first grade at least, but I understood it well that I couldn't pass it now. It's because I haven't studied at all without chatting with my friends, and so I have only to study much more actively and steadily.お茶

I will have more 6 months until I start to find a new job... I wonder how much I can make progress.苦笑
Well, I'll go and take the TOEIC tomorrow.わーい

By the way, I got a good news.小躍り
My American friend will visit here this October again. This is twice and 1 year after since we met before. I'm excited to making a plan to go sightseeing.キラキラ
I can hang out my family and Japanese friends together.
I'll prepare for it so that I can explain better than before.にこにこにこにこ



昨日、先日受けた英検2級の一次試験の合格と成績が出ました。やったあ!!にこにこ
無事に合格したけれど、ライティングが思ってたよりあかんかったなあ。あせ
リーディングとリスニングは9割取れたけれど、ライティングが75%・・・。
ライティングの練習のために、ブログを英語でも書いているけれど、読みにくい分かりにくい文章になっているのかなって申し訳なく思っています。ありがとう
でも、もう少し付き合って下さいね~にこ

明日はTOEICのテストです。わーい
英語を仕事で使おうって思ったら、準一級は最低取らないとあかんと思うけれど、今の私には合格ラインではないことが、はっきり分かりました。苦笑
この半年、英語の勉強って友達とチャットしている以外、全くしてなかったけれど、もっと積極的に、地道に勉強するしかないですね。お茶

次の就職活動をするまで、あと半年・・・どこまで使える英語を習得できるのかな・・・?ありがとう
とりあえず、明日、TOEICを受けて来ます。わーい

そうそう、嬉しいことが。小躍り
この10月に友達がアメリカからここに遊びに来てくれます。これで2回目、ちょうど1年ぶり。どんな観光プランを立てようか、と今からワクワクしています。キラキラ
私の家族と私の友達とみんなで遊べる~~前回より、分かりやすい説明ができるように準備をするぞ~!にこにこにこにこ

1 comment:

  1. Hello my friend. 75% still sounds very good to me! Congratulations and good luck for your next test.

    ReplyDelete