Jan 11, 2016

How to remake leftovers



I had much leftovers of curry and rice.比呂
I had to think about how to remake it...驚く
Oh, I found an idea dish out, potato croquettes!キラキラ
I put mushed potatoes and fried meat into curry and rice, and deep-fried.うまうま
They looked like fresh dish, kids seemed to be glad to eat all of them I deep-fried.
わーい
But I made too much more ingredients of potato croquettes
 again...OMG!驚く驚く

And I thought again how I should cook with the inside of potato croquettes for something different...泣く
Wow, I found another one!
キラハートキラハート
I poured white sauce, fried vegetables & meat and cheese over the ingredients of potato croquettes.
うまうま
My kids were delightful to eat it and finished everything this time again, haha.
にこにこにこにこ



たくさんのカレーが残ってしまいました・・・

そこでどうやってリメークしようか考えました。

うん、思いついた、コロッケだ!

マッシュしたじゃがいもと痛めたお肉をカレーに追加し、揚げました。

見た目良し、誰も「またカレー!?」と言わせません(^_-)-☆

中高生のわが子たちは、喜んで完食。

だけど、少し作り過ぎてしまいました・・・またコロッケの具が残ってしったあ。



う~~~ん、また考える。。。

うお、また思いついた!次はグラタン。でも作り過ぎないように・・・

ホワイトソースと野菜とお肉を追加して、おいしいグラタンが出来上がり♪


またもや、子供らは大喜び♪

家計も助かり、一から作るより、楽ちん!!

なかなか素晴らしいリメーク料理でした、笑

No comments:

Post a Comment