Jan 23, 2017

Omoidori : How to keep many memorial photos / アルバム写真の保存方法のご紹介







Last weekend, I arranged and selected some of huge number of photos at my parents' house with my sister.にこにこにこにこ

We thought it best to keep only some and throw away others at first, but it's hard to do it for real...くすんあせる

While looking at those photos, we tended to want more and more than we thought. However, we already have kept so many photos of our families at home, so if possible we don't want to have more.くすん

And then, my sister bought this wonderful and useful thing, only for iPhone.aya



At first, I didn't believe we could scan nicely and clearly as it was, but I found it was good enough to want it at home, too.じーんむふ

Almost without changing anything, we can scan a data from a photo one after another very easily, and moreover, we also scan the large photos separately from side to side and synthesize them in the machine.にこにこフラきらきら

How useful it is !!カナヘイうさぎカナヘイハート

And I uploaded some pictures of my little time together from ones taken in such a way. おんぷ。
See if how clearly it can scan. But old photos were taken very long time ago, so not good basically...たらーくま



星 星 星 星 星 星 星                            星 星 星 星 星 星 星



先週末にようやく実家にある膨大な写真の整理を姉と二人でしました。にこにこにこにこ

余りにも沢山あるので、そのうち数枚を思い出として持っておいて、後は処分しようかと思っていましたが、なかなか出来ないものですね。くすんあせる

やはりあれもこれもと残していくと、かなりの枚数を所有することになってしまいます。くすん
それでなくても、家には我が子の成長と共に、一杯の写真があるのに、これ以上増やすのは、出来るなら控えたい…。↓☆

ということで、姉はこんな優れ物を購入しました。iPhone専用ですが。じーんむふ




最初は本当に綺麗にスキャン出来るのか、と半信半疑だったのですが、やってみると、我が家にも一つ欲しいなって思いました。denpa-hokkotiheart

ほとんど画像の質が変わることなく(気付かなかっただけかもしれませんが)、次から次へと簡単にスキャン出来るだけでなく、大きな写真も左右別々にスキャンして、それを機械の中で合成してくれます。にこにこフラきらきら

な~んて便利♪カナヘイうさぎカナヘイハート

そして、そんな風にして取り込んだ写真の中から、ちょっとだけ私の小さい頃の写真を一緒にアップします~うきうき
元々がとっても古い写真なので、上手く伝わらないかもしれないけれど、かなり画像は鮮明に映っています。たらーくま

No comments:

Post a Comment